Reiselivsmessa i arrangeres i Telenor Arena utenfor Oslo denne helga.

Nord-Norge er godt representert. På den nordnorske standen tilbys nordnorske smakebiter som tørrfisk, torskerogn, reinkjøtt og lefser, og besøkende kan delta på quiz på de nordnorske standene og vinne flotte premier. I tillegg kan de få rabatter på nordnorske ferieopplevelser.

I tillegg til NordNorsk Reiseliv AS er følgende nordnorske deltagere representert på stand: Kystriksveien Reiseliv, Vesterålen Reiseliv, Destination Lofoten, Visit Bodø, Destination Harstad, Visit Svalbard og Arctic Cycling.

I forkant at reiselivsmessen har gjenget fra nord kjørt et markedsføringsstunt på Karl Johan i Oslo, som et fells tiltak fra destinasjonene i Nord-Norge.

- Vi stilte mannsterk på Karl Johan fra Nordnorsk Reiseliv, Vesterålen Reiseliv, Destinasjon Lofoten og Visit Harstad med samarbeid om å sette Nord-Norge på kartet, sier Gro Dagsvold fra Visit Harstad.

Blant annet så serverte kjøkkensjef Anders Sletten fra Hoelstuen forbipasserende varm nordnorsk fiskesuppe i kulden i hovedstaden.

- Vi i reiselivsnæringa i nord fikk god respons med «gullrute-Torsken», gule oljebukser og nordlysbekledning. En av de som besøkte oss var statssekretær Hanne CS Iversen, som også måtte holde i torsken. Formålet med stuntet var å trekke folk til standen til Nord-Norge under reiselivsmessa på Telenor Arena, som går fra fredag til søndag denne uka. Det ble også delt ut gratisbilletter til messa, sier Dagsvold, som kan rapportere om en samlet og samarbeidende «reiselivs-landsdel».

- Vi er fornøyd med responsen og selv om det var kaldt. Vil vi si det var et vellykket tiltak.

En av de som besøkte gjenget var statssekretær Hanne CS Iversen, som også måtte holde i torsken. Foto: Privat
Man serverte fiskesuppe. Foto: Privat