Ifølge daglig leder Hege Salminen er denne kvelden først og fremst viet underholdning og moro, og i mindre grad fokus på salg.

Alle tente på ideen

– Da ideen meldte seg for tre år siden om å benytte våre lokaler til andre ting enn bare det å selge biler, var det å kunne invitere til moteshow i spedd annen underholdning noe av det jeg først ønsket å sjekke ut.

– Jeg kontaktet flere av de jeg kjenner som driver flotte butikker i sentrum og lanserte ideen, noe samtlige jeg spurte tente på umiddelbart, forteller Salminen.

Skal lage god stemning

Innehaver av Bakerinnen, Camilla Johansen, har vært med fra begynnelsen, og syntes dette arrangementet viser det gode samarbeidet som er mulig å få til på tvers av ulike bransjer.

– Jeg syntes ideen var knallgod, og sa umiddelbart ja til å få være på lag med så mange dyktige kollegaer.

– Jeg føler vi har klart å skape et flott konsept, som ikke står tilbake fra mange andre fashionshow jeg har vært på andre steder i både inn- og utland.

– Vi ønsker å lage stemning i lokalet med egen catwalk, rød løper, egen DJ med musikk og tøffe rytmer, i tillegg til presentasjon av klær, hår og sminkemoter pluss en del smaksprøver på mat, forteller Johansen.

Variert innhold

De syv som samarbeider om dette arrangementet er Spa Spa, Pryd av Capelli, Bakerinnen, Salminen, Timer, Hårny og Smilehullet.

– Dette arrangementet passer like godt for menn som for kvinner, forteller Hege Salminen.

– Det er først og fremst en kveld for hygge og moro, med god atmosfære og et konsept med et variert innhold. I fjor møtte det opp over 200 personer. I år håper vi på minst det dobbelte, sier Hege Salminen og får nikkende støtte fra de andre deltakerne.