Tilgjengelighet økte omsetningen

Mat av Vahl økte omsetningen med 25 prosent "koronamånedene" april og mai. Innehaver Håkon Vahl er ikke i tvil om årsaken til veksten.

TILGJENGELIGHET: Håkon Vahl mener lengre åpningstider og dermed bedre tilgjengelighet er hovedårsak til at omsetningen har økt.  Foto: Andreas Isachsen

nyheter

– Hvorvidt man måtte stenge eller holde butikken sin åpen, var et valg den enkelte måtte ta, avhengig av type virksomhet man driver. Alle som ble pålagt å stenge av myndighetene, måtte selvsagt forholde seg til dette. For oss var det imidlertid aldri et alternativ å stenge dørene, men heller å se på hvilke muligheter og løsninger som fantes, sier Vahl som måtte permittere en heltids og to deltidsansatte de første ukene etter at store deler av samfunnet stengte ned fra 12. mars.

– I denne perioden jobbet jeg selv fra tidlig morgen til sent på kvelden med å klargjøre cateringproduksjonen for utkjøring. Da merket jeg tydelig hvor utrolig flinke mange var til å følge oppfordringen om å handle lokalt, sier han.