Mamma Mia: Here We Go Again er den nye publikumsfavoritten for harstadfolket, ifølge kinosjef Helene Hokland. Filmen er en romantisk komedie og filmmusikal, som er en oppfølger til filmen Mamma Mia! fra 2008.

– Det er en fin film for folk som liker musikk og den er publikumsvennlig for både unge og eldre. Den er jo tillatt for alle aldersgrupper. Ta med barn, ungdommer og besteforeldre på filmen, oppfordrer hun.

Populær

Verdenspremieren for storfilmen var fredag, og Hokland kan røpe at 677 kinogjengere fikk med seg filmen.

Selv om dette er en film som er populær blant folk, har hun ikke trua på at den slår nåværende publikumshit.

– Det skal litt til for å slå besøkstallet til Den 12. mann, så det tror jeg ikke Mamma Mia-filmen vil gjøre. På førstnevnte film hadde vi full sal i mange uker og noen ganger to visninger om dagen, slår hun fast.

Hun legger til:

– Men jeg tror den vil gå godt veldig lenge.

I 19.30-tiden ser hun at 164 personer har forhåndskjøpt billetter til visningen klokken 21.30 søndag.

Sosial møteplass

På Facebook-siden til Harstad kino ser hun det er mange som gir god omtale av filmen. Ifølge kinosjefen var det imidlertid noe annet som gjorde at hun trakk ekstra på smilebåndet.

– For ikke lenge siden fikk jeg e-post fra en mann som ønsket å feire bryllupsdagen sin med kona på kino med å se denne filmen. Det er jo en romantisk film, humrer Hokland.

– Det er er fantastisk at mange går og ser filmen. Vi har hatt et lavt besøkstall i sommer, så i den forbindelse er det bra. Det som er likt med Den 12. Mann og denne filmen, er at den treffer flere generasjoner. Det blir et sosial møteplass og det er fint at folk griper denne sjansen, forteller Hokland.

Hokland fisket opp noen tall de fra mest populære verdenspremierene på Harstad kino det siste året.

  • Solo: A Star Wars Story: 641 besøkende (fire visninger)

  • Mamma Mia: Here We Go Again: 677 besøkende (to visninger)

  • Fifty Shades Freed: 762 besøkende (tre visninger)