Med ekstravakter og faste ansatte planlegger Sport Outlet å ha rundt åtte personer på jobb når Amfi Kanebogen åpner i den nye delen av senteret i april.

Kjeden er ny på markedet og doblet sin omsetning fra 2015 til 2016. Dagens Næringsliv kaller denne uken Sport Outlet vekstvinneren blant sportsbutikkene.

- Vi synes Kanebogen er et kjempespennende senter, når vi nå kommer for fullt til Nord-Norge. Den første butikken i landsdelen åpnet vi i Tromsø før vi også startet utsalg i Mo i Rana, Fauske og Kirkenes. Nå står harstad for tur, og vi snuser videre på Bodø og Alta, sier HR-sjef Reidun Elliott.

- Billig og pent

Ved årsskiftet hadde kjeden 30 butikker.

Sport Outlet har spesialisert seg på å selge videre restparti på utgåtte varer.

- Når folk tenker outlet, så ser de for seg paller. Vi har bygget alt i paller, men innreder butikken slik at det skal se fint ut. Vi kjøper kun varer vi har sett på, og fører mange gode merkevarer i tillegg til at vi har egenproduksjon. Det skal være billig og noe for enhver smak, sier Elliott.

Tenker beliggenhet

Til Dagens Næringsliv sier daglig leder Tor-Andre Skeie at god beliggenhet er avgjørende når kjeden åpner nye butikker. Målet er helst å ligg vegg-i-vegg med andre sportskjeder.

- Vi ser på oss som et supplement til de andre sportskjedene og ikke en konkurrent, derfor er det optimalt å ligge nær dem. Sport Outlet skal etablere seg i områder der folk kommer for å handle sportsutstyr. Så kan de gå til XXL og handle det de vil der, og så kan de stikke innom oss for å shoppe det vi er gode på. Det scorer begge parter på, forklarer Tor-Andre Skeie.

Elliot sier at de skal være en butikk for alle.

- Både de som er svært sportsinteressert og vanlige folk skal finne spennende varer hos oss.