Med ekstravakter og faste ansatte planlegger Sport Outlet å ha rundt åtte personer på jobb når Amfi Kanebogen åpner i den nye delen av senteret i april.
Kjeden er ny på markedet og doblet sin omsetning fra 2015 til 2016. Dagens Næringsliv kaller denne uken Sport Outlet vekstvinneren blant sportsbutikkene.
- Vi synes Kanebogen er et kjempespennende senter, når vi nå kommer for fullt til Nord-Norge. Den første butikken i landsdelen åpnet vi i Tromsø før vi også startet utsalg i Mo i Rana, Fauske og Kirkenes. Nå står harstad for tur, og vi snuser videre på Bodø og Alta, sier HR-sjef Reidun Elliott.
- Billig og pent
Ved årsskiftet hadde kjeden 30 butikker.
Sport Outlet har spesialisert seg på å selge videre restparti på utgåtte varer.
- Når folk tenker outlet, så ser de for seg paller. Vi har bygget alt i paller, men innreder butikken slik at det skal se fint ut. Vi kjøper kun varer vi har sett på, og fører mange gode merkevarer i tillegg til at vi har egenproduksjon. Det skal være billig og noe for enhver smak, sier Elliott.
Nysenteret åpner om en knapp måned
Tenker beliggenhet
Til Dagens Næringsliv sier daglig leder Tor-Andre Skeie at god beliggenhet er avgjørende når kjeden åpner nye butikker. Målet er helst å ligg vegg-i-vegg med andre sportskjeder.
- Vi ser på oss som et supplement til de andre sportskjedene og ikke en konkurrent, derfor er det optimalt å ligge nær dem. Sport Outlet skal etablere seg i områder der folk kommer for å handle sportsutstyr. Så kan de gå til XXL og handle det de vil der, og så kan de stikke innom oss for å shoppe det vi er gode på. Det scorer begge parter på, forklarer Tor-Andre Skeie.
Elliot sier at de skal være en butikk for alle.
- Både de som er svært sportsinteressert og vanlige folk skal finne spennende varer hos oss.