Knut-Eirik Dybdal fortsetter å få heder etter at han var med å starte Arctic Race of Norway sommeren 2013.

I slutten av desember 2013 stakk han av med premien som årets nordlending.

Torsdag fikk han Nordnorsk Markedsføringspris for 2013. Det er en pris som deles ut i forbindelse med Nord i sør-konferansen i Tromsø, skriver iTromsø.

I sin begrunnelse sier juryen at Dybdal har en visjon for landsdelen, som handler om mer enn selve aktiviteten: «Dette skal kontinuerlig være det viktigste signalarrangement for profilering og utvikling av Kyst-Norge som bosted og reisemål og av Norge som idrettsnasjon».

Knut-Eirik Dybdal sier i en kommentar til iTromsø at han er veldig glad for å ha fått prisen.

- Jeg er kjempestolt og glad over å ha fått denne prisen, og er aller mest stolt over at så mange har fått dette til i lag — politikere, næringsliv, virkemiddelapparat og ikke minst, de 150.000 nordlendingene som laget Tour-de-France-stemning langs hele ruten.

Tidligere vinnere av prisen er blant andre Jonas Gahr Støre, NRK-serien "Himmelblå", Finnmarksløpet, og «Hurtigruten minutt for minutt».