Selger virtuelle vafler for å få inn penger. Naboklubben har kjøpt flest

HIL brukte den store internasjonale vaffeldagen på en kreativ måte, og Landsås ville gjerne hjelpe naboen.

HJERTER: Vaffelkaker har tilskuere flest på idrettsarrangementer kost seg med. Kreativitet måtte til for å få salg på den store vaffeldagen.  Foto: Colourbox

sport

Vafler finnes omtalt i kilder fra 1700-tallet, ifølge Store Norske Leksikon, og den 25. mars er den store vaffeldagen, som har svensk opprinnelse.

Idrettslag håver inn mye penger årlig på vaffelsalg, og det viser seg også å være mulig på denne dagen trass i stengte arenaer og klubbhus. HIL har vært kreative, og lanserte onsdag et virtuelt vaffelsalg.

– I dag er det den store vaffeldagen. Vaffel er et viktig innslag i alle idrettslag for å holde hjulene i gang. Nå som vi ikke kan møtes på noen av våre arenaer så kan vi kanskje være med å bidra på andre måter. I en tøff tid, hvor alt av våre kiosksalg uteblir, hjelper alle inntekter. Bidra gjerne med å kjøpe en virtuell vaffel eller to, er salgsbudskapet til HIL på sosiale medier.

Blant kjøperne er en av divisjonskonkurrentene i 4.-divisjon.

– A-laget vårt har gått sammen og vi kjøper 10 vafler! Det er viktig å støtte klubber som har det tøft, skriver FK Landsås' a-lag etterfulgt av et hjerte.

– Vi har lenge drevet med virtuell hardtrening i påvente av seriestarten, så det var virkelig på tide å unne seg en virtuell vaffel, sier en av Landsås-spillerne i en humoristisk kommentar.

HILs styreleder Bjørn Ludvigsen har også kost seg, og melder "snadder" om vaflene, mens HIL-ildsjel Grethe Anthonsen Holm sier de virtuelle vaflene var så gode at hun like så godt kjøpte fem.

Det meldes for øvrig om utsettelser eller avlysninger fra mange arrangører av "Den store vaffeldagen" landet rundt.