Kvæfjord-kvinnen Ingrid Aronsen og Frederik Finnes er imponert over hva Arctic Race of Norway dreier seg om.

Aronsen og Finnes representerer Ehrenberg as, som er et kommunkasjonsselskap. Blant deres kunder er finner man blant annet Arctic Race of Norway. Selskapet er derfor ansvarlig for å betjene media med informasjon under etapperittet.

– Læringskurven når det kommer til sykkelsport har vært bratt, meddeler den journalist-utdannede jenta fra Straumen i Kvæfjord.

Hun ser fram til å komme i gang med årets etapperitt på hjemlige trakter.

– Det er masse å gjøre for oss. Utvilsomt en innholdsrik uke, sier Aronsen.

Hun følges opp av selskapets daglige leder, Frederik Finnes. Han kan se tilbake på to år hvor han har vært med på å serve og profilere sykkelrittet på sosiale medier.

– Jeg er først og fremst imponert over hvor enormt stort arrangementet er. Samtidig er det skrekkelig mange mennesker som er involvert. Det er jo egentlig ikke sengeplasser og leiebiler nok i Nord-Norge til å avholde et så massivt arrangement. Men likevel får de det til. Og potensialet for utvikling er fortsatt stort, sier Finnes.

Han har også merket seg hvem som kan være med og kjempe om sammenlagttittelen i etapperittets femte utgave.

– Jeg har litt tro på at belgieren Dylan Teuns kan bli farlig. Kristoffer Halvorsen er en joker, mens 2015-vinner Rein Taramäe også kan bli farlig når etappene er kuperte, sier Finnes.