Etter planen skulle Sophie Elise Isachsen neste uke ha lansert sin nye merkevare, en godterilinje som føres av Rema 1000.

VG skrev i juni at merkevarehuset The Feelgood Company hadde søkt om varemerkenavnet «Candygirl by Sophie Elise».

Nå skriver TV 2 at Rema 1000 sperrer salg av produktet.

Rema 1000 skal ha sendt ut melding internt om at de velger å «fryse lanseringen» og at sukkervarene med navn Candy Girl er «sperret for salg i kasse», skriver TV 2.

Sophie Elise la ut dette bildet på Instagram om lanseringen av produktet tidlig i februar. Foto: Skjermbilde

Hege Rognlien i Rema 1000 bekrefter til God kveld Norge at utsettelsen er en konsekvens etter delingen av det omdiskuterte Instagram-bildet.

– Situasjonen som er nå er uavklart. Derfor har vi valgt å holde igjen lansering inntil vi vet litt mer, sier hun til TV 2.

Hun bekrefter at det fortsatt er usikkert hvorvidt produktene kommer til å bli solgt eller ikke.

– Fordi situasjonen er så uavklart som den er, så er lanseringen midlertidig satt på hold.

– Vi vil gjøre en videre vurdering med leverandøren vår Scandza, Rognlien.

VG har vært i kontakt med kommunikasjonsdirektør i Coop Norge, Bjørn Takle Friis. Han opplyser at Candy Girl aldri har vært et produkt som skulle lanseres i Coop-butikkene.

Det samme gjelder for Norgesgruppen, som blant annet står bak Kiwi, Meny og Spar. Kommunikasjonssjef Kine Søyland sier produktet ikke skal lanseres hos dem, og at det heller aldri var planen.

Se klipp av NRKs kommentatorer som kommer med et stikk til Sophie Elise under ondsagens skiskytter-VM.

Søndag publiserte Sophie Elise (28) et bilde av seg selv og en annen influencer i en bildekarusell på Instagram, hvor hun har 581.000 følgere.

Det aktuelle bildet ble raskt slettet fra bildekarusellen, men ikke før Mads Hansen (39) fanget det opp og publiserte det på sin Instagram til sine 505.000 følgere. Hansens innlegg ble ifølge ham selv fjernet av Instagram.

På bildet poserer Isachsen sammen med en annen profil foran et speil.

I hjørnet av bildet ser man den andre profilen holde en liten, gjennomsiktig pose med noe hvitt i.

Under bildet skriver Sophie Elise: «Livet blir cirka en milliard ganger morsommere når man bare gir faen.»

Skappel: – Ingen grunn til å avslutte

Dorthe Skappel og hennes familiebedrift har hatt flere kolleksjonssamarbeid med Sophie Elise.

– Vi har nær dialog med Sophie Elise, og basert på informasjonen vi har fått i denne saken ser vi ingen grunn til å avslutte samarbeid vi har med henne, skriver daglig leder og partner Marthe Skappel i en epost til VG.

Lyko: – Har en dialog

Skjønnhetsbutikken Lyko selger selvbruningsmerket Glöd by Sophie Elise.

I en SMS til VG skriver kommunikasjonssjef Tom Thörnblom:

– Vi har en dialog med vår leverandør Elle Basic for å forstå hva som faktisk har skjedd. Vi vil vente til vi vet mer før vi evaluerer samarbeidet vårt.

Vita: – Tar sterk avstand

Are Berg, daglig leder i Vita Group AS, altså kosmetikkbutikken Vita, sier de også er i dialog med leverandøren til Glöd knyttet til dette:

– Men har foreløpig ikke konkludert med eventuelle tiltak. Vil understreke at vi tar sterk avstand fra budskapet og holdningene som ble kommunisert i den aktuelle Instagram-posten.

Good For Me setter samarbeid på vent

TV 2 melder også om enda en aktør setter samarbeidet på pause.

Daglig leder i Good For Me, Nicklas Kallis, sier til TV 2:

– Vi setter vårt samarbeid på pause inntil vi vet mer. Situasjonen er veldig uavklart.

Videre sier han at samarbeidet uansett skulle avsluttes nå denne måneden, og at det bare gjensto et innlegg. Det settes nå på vent.

Good For Me er en norsk merkevare innen veganske kosttilskudd.