Arctic Race: Medias rolle

Det er nok av suksesshistorier, og muligheter. Men hva er medienes rolle i utviklingen av Nord-Norge?
nyheter

Og hvordan påvirker til dels hard ordbruk den offentlige debatten? Forretningsmodellene til lokalavisene er basert på lokalt stoff og lokal identitet, noe som kan bidra til at folk i landsdelen går glipp av et bredere nordnorsk perspektiv. For selv om landsdelen er lang, og mange av utfordringene er forskjellige, er det noe som er felles. I denne episoden leder politisk kommentator i VG, Tone Sofie Aglen, en diskusjon rundt disse spørsmålene mellom redaktørene i noen av landsdelens største aviser.

Deltakere: Marit Ulriksen (Rana Blad), Markus Rask Jensen (Avisa Nordland), Christian Senning Andersen (Fremover), Kjell Rune Henriksen (Harstad Tidende), Skjalg Fjellheim (Nordlys), Rolf Edmund Lund (Altaposten), og Knut-Eirik Dybdal (Arctic Race of Norway).