La om hele butikkfronten: Kunden gjør jobben selv, men de ansatte har fortsatt nok å gjøre

Coop Obs Harstad har oppgradert kassaområdet og gjort en millioninvestering for å fornye seg i takt med kundenes foretrukne handlemetode.

NYE KASSER: Kundevert Linn-Cecilie Holst og varehussjef Andre Haukebøe Windstad er svært fornøyd med utviklingen på Obs, og ser allerede at kundene benytter seg av den "nye" løsningen.   Foto: Kristin Axelsen Kildal

nyheter

I 2012 fikk Obs sine første selvskanning-kasser via konseptet Shop Express, før de også etter hvert fikk tre egne selvskanning-kasser som også kunne benyttes av ikke-medlemmer.

Varehussjef André Haukebøe Windstad har sett at flere og flere velger å handle selvbetjent, og i fjor sto Shop Express og selvskanning for hele 40 prosent av handelen. Det betyr også at færre benytter seg av de manuelle kassene. Derfor har Obs nå byttet ut fire av de manuelle kassene med 18 helt nye selvskanning-kasser.