Fjoråret ble et økonomisk godt år for Harstad Tidende

Skal Harstad Tidende beholde sin solide posisjon, må de ansatte hele tiden tillegne seg ny og moderne kompetanse.

OVERSKUDD: Staben i mediehuset Harstad Tidende leverer overskudd i en tid der mediebransjen er inne i en historisk stor omstilling: Lars Richard Olsen (f.v.), Knut Godø, Jostein Nordgård, Andreas Isachsen, Duncan Kennedy, Ramona Hegrenes, Øyvind Askevold Kaarbø, Tom Gunnar Hansen, Kjell Rune Henriksen, Tore Skadal, Mona Kristine Rosvold, Carl-Henrik Siebke, Margrethe Killengreen, Ivar Lauritz Paulsen, Turid Ingebrigtsen, Marie Uglum Døsen, Tor Solbakken, Morten Inge Jensen, Frank Roger Roksøy, Elin Pedersen og Ketil Eilertsen. Foto: Odd Leif Andreassen 

nyheter

Det sier administrerende direktør Mona Kristine Rosvold, som mener mediehusets digitalsatsing nå gir resultater.

– Det man lærte for fem år siden, må oppdateres og utvikles allerede idag. Det betyr at vi står foran et krafttak med å gi de ansatte riktig kompetanse. Vi må ha et opplegg der alle får fortløpende opplæring. Selv om en journalist er flink til å skrive papirsaker, krever den digitale utviklingen påfyll av ny kompetanse. Derfor må ansatte være endringsvillige.