På scenen står han sammen med Magnus Breivik Løvseth, hvor de skal fremføre et audiovisuelt verk.

– Forestillingen handler om barndom, valg og tomhet, forteller Martin Bremnes i en pressemelding.

– Vi ønsker å skape en følelse av usikkerhet og frykt blandet med utforskningsglede og intime følelser, legger han til.

Da Martin og Magnus utviklet prosjektet tok de utgangspunkt i egne perspektiver og erfaringer fra barndommen. Nå har de forsøkt å overføre det til musikk og film.

– Det har vært en lang prosess, hvor vi har oppdaget nye sider av oss selv, både musikalsk, men også personlig, sier Bremnes.

Muligheten til å kunne lage en forestilling kom ved tildelingen av ungkunststipendet fra Festspillene i Nord-Norge.

– Vi er veldig takknemlige for at FiNN har gitt oss denne muligheten, samt at vi gjennom stipendet fikk frie tøyler til å utforske både kreative og praktiske begrensninger.

Selve tildelingen kom høsten 2017, og de har siden jobbet tett sammen om prosjektet.

Festspilldirektør Mari Utsi har omtalt prosjektet som spennende og sjangeroverskridende, med en helt ny vinkling.

Selv er Martin Bremnes nettopp ferdigutdannet fra Universitetet i Agder hvor har han tatt bachelor i rytmisk slagverk. Han har røtter fra både jazz og populærmusikk, og har spilt med musikere som Ståle Storløkken, Stian Carstensen og sin far, Lars Bremnes. I tillegg til å være trommeslager er Martin prisbelønnet filmskaper, hvor han blant annet har laget musikkvideoer til artister som Jon Olav og Tiebreaker.

Martin bidrar også visuelt som filmskaper på LÄNGSTWELLE.

– Det har vært en svært givende prosess å jobbe med videomateriale til denne forestillingen, sier han.

I februar reiste duoen til Fauske hvor Magnus kommer fra. Her tok de med seg dansere og skoleelever ut i storslått nordnorsk natur og inn i en forslitt, nedlagt skole. Filminnspillingen der er grunnlaget for det visuelle som skal skje på scenen i Bethel 23. og 24. juni.

– Det var en fantastisk opplevelse å jobbe med både profesjonelle dansere og flinke skoleelever, sier han.

Med forestillingen ønsker de å knytte barndomstematikken opp mot storslåtte, tomme landskap og klaustrofobiske, skremmende rom.

– Vi er særdeles fornøyde med forestillingen vi har skapt, og kan med sikkerhet si at det blir en stor opplevelse for publikum. Det er bare å møte opp på Bethel under åpningshelga, inviterer de.

Forestillingen skal også ut på en tre ukers skoleturné i Troms i høst.