Øysteins pakke brukte tre uker fra Bø til Grøtavær

Øystein Iversen på Grøtavær er forundret over at Posten har feilsendt pakker to ganger.

TO UKER FORSINKET: – Pakken fra Bø i Telemark ble sendt 7. mai, og kom fram 28. mai. Den var 14 dager forsinket. Dette må Posten forklare, sier en forundret Øystein Iversen på Grøtavær. Foto: Tormod Ivar Kjelseth 

nyheter

Begge gangene havnet de hos Plantasjen i Kila, og ikke på Lundenes.

– Posten må se på rutinene sine, sier Iversen.

Det var i mai at Iversen bestilt en pakke inneholdende følere og komponenter til båtmotoren fra leverandøren i Bø i Telemark.

TIL KILAMYRA: Det kom ingen melding om at pakken ble sendt til Kila, sier Øystein Iversen. 

 

Først på Kilamyra

– Norgespakken ble sendt fra Bø i Telemark den 7. mai. Så har den gått via Stokke og Oslo før den kom til Bjerkvik den 13. mai. Merkelig nok kom den til Plantasjen i Kila den 14. mai. Og det skjer selv om det på sporingspapirene står at mottaker er 9423 Grøtavær. Men det kom ingen melding om at det var kommet noen pakke til Kila, verken på mobil eller i postkassen, sier Øystein Iversen, som 23. mai ringte leverandøren Telemark Trade og fikk sporingsnummeret.


Politiet kan ikke lenger garantere pass på ti dager

En teknisk feil gjør at politiet ikke lenger kan garantere at folk får pass innenfor leveringsfristen på ti virkedager.

 

Via Bjerkvik til Lundenes

Iversen så da at pakken var sendt til Plantasjen, og han ringte til Kilamyra og bad de sende pakken til Grøtavær, med utleveringsadresse Lundenes.

– Og de svarte ja til dette. Den 25. mai havnet pakken igjen i Bjerkvik, før den ble sendt til Lundenes, sier Iversen og leser videre fra sporingspapirene.

– Jeg hentet den på Lundenes 28. mai. Jeg kunne hatt pakken den 14. mai, sier Iversen som legger til at de ansatte på Plantasjen har vært meget hyggelige i sakens anledning.


Dette er et frimerke

Postbudet ditt kan nå ta med pakker og brev fra din egen postkasse, frankert med digitalt frimerke.

 

Posten beklager

– Hvordan går det an at den først havnet på Kilamyra?

– Det vet jeg ikke. Det får Posten forklare. Jeg synes det er underlig. Posten må se på rutinene sine. Eller så er det noen i Norges land som ikke kan geografien sin. Hvis jeg skulle hentet pakken på Kilamyra, ville det kostet adskillig med penger. Fergebilletten koster 120 kroner, pluss kjøring, humrer Øystein Iversen med et godt glimt i øyet.

Og han får en beklagelse i retur fra Posten Norge.

– Pakken er dessverre feilsortert, og har dermed havnet på feil hentekontor. Det er jo i tillegg uheldig at kunden ikke har mottatt hentemelding, for da ville han oppdaget det tidligere. Dette er bare å beklage det ekstra bryderiet kunden har hatt med denne pakken, sier pressesjef John Eckhoff i Posten Norge.