● St. Olavs gt: Ferdig og åpnet for trafikk høsten 2015.

● Mølnholtet: Under bygging. Ferdig høsten 2017.

● Fagerliveien: Planlegging pågår. Bygging siste halvdel 2017.

● Landsåsvn-Novkollen: Under bygging. Ferdig høsten 2017.

● Kongsvn. – Landsåsvn: Ferdig høst 2015.

● Rødbergveien: Planlegging pågår. Byggestart medio 2017.

● Skarveien: Planlegging pågår. Fortau + gang- og sykkelvei opp til Folkeparken. Byggestart medio 2017.

● Gangsåsveien: Busstopp retning sentrum og deler av fortau ferdigstilt i kommunal egenregi høst 2016. Sluttføres sommer 2017.

Når det gjelder Grønnliveien - Gamle Stangnes vei, Stalheimveien - Gamle Ridevei og Steinveien - Grønnebakkan, så er det ikke penger til å gjøre alt som var tenkt.

- Så langt har vi en plan om å prioritere deler av disse veiene, og da spesielt de områdene som ligger nært skole. Men dette er noe som politikerne må ta nærmere stilling til. Vi utreder nå, sammen med Statens vegvesen og Troms fylkeskommune, hvordan prosjektene kan finansieres, sier prosjektleder i Harstad kommune, Fred Erik Fredly.

Kollektivprosjekt

Kollektivdelen av prosjektet er på 122 millioner. Den skal gå til å få på plass den nye bussløsningen med oppgradering av bussholdeplasser, terminal i Kanebogen, sentrum og Sama, sanntidssystem med mer. Rammen beholdes, men det vil ikke være mulig å oppgradere like mange stopp som antydet (80 – 100). Tilleggsbehovet anslås til cirka 116 millioner.

- På kollektivområdet bygger vi for de midlene som er tildelt i denne rammen, sier prosjektleder for Harstadpakken i Statens vegvesen, Trine-Lise W. Fossland.