7. mars åpnet Marit Victoria Wulff Andreassen utstillingen Through the Woods. Flere anmeldere har snakket varmt om utstillingen, og samtidig har hun fått 210.000 kroner i arbeidsstipend fra Statens kunstnerstipend.

- Det blir mye på en gang. Det går over all forventning nå for tiden, sier Andreassen til Harstad Tidende.

Les også: Utstillingen er mitt høydepunkt (pluss-sak).

Denne uken hadde NRKs Kulturhuset en rapport fra utstillingen der kritiker Mona Pahle Bjerke blant annet hadde dette å si om utstillingen på Stavanger kunstforening.

- Hun gjorde seg tidlig bemerket og var med på løfte tegningen inn i samtidskunsten. Hun er virtuos som tegner.

Andreassen, som kommer fra Kasfjord, er kanskje best kjent for å bruke bilder av kjønnsorganer i tegningene sine, noe som har skapt bråk ved tidligere anledninger i Harstad.

- Du er kringsatt av kjønnsorganer. Det er veldig slik at du går inn i en skog. Navnet på utstillingen passer godt. Dette er ikke plump pornografi, men bilder som reflekterer og tar oss inn i den vanskelige brytningen mellom driftsliv og tanker og følelsesliv.

Også Stavanger Aftenblad har anmeldt utstillingen hvor kritiker Trond Borgen sier dette om Andreassen:

- Med sin utstilling i kunstmuseet plasserer Marit Victoria Wulff Andreassen seg i aller fremste rekke blant norske tegnekunstnere.

- Wulff Andreassen tegner seg inn i, og deretter ut av, denne nedarvede tradisjonen – ut av den arvesynden som behersket kunsten helt til Gustave Courbet malte sin beryktede Verdens opprinnelse, et nærbilde av et blottet, åpent kvinneskjød i 1866.

Klassekampens Wencke Muhleisen oppsummerer utstillingen slik:

- Det er heller snakk om vitalitet, lyst, relasjonalitet og fantasi som tilsier at menneskesinnet, materien og seksualiteten er aktiv, produktiv og uforutsigelig – milevis fra markedets triste orgasmer.