Nå kan du velge selv: Lease, kjøpe eller abonnere på bil

Lyst på en ny Volvo i oppkjørselen? Inntil nylig hadde du kun to valg - du kunne kjøpe eller lease. Nå er bilabonnement blitt et tredje alternativ. Her er alt inkludert i månedsleien, og du slipper du å tenke på renta.

foto
NYTT ALTERNATIV: Du kjenner til leasing eller kjøp av bil. Nå finnes et tredje alternativ - å abonnere på en Volvo, forteller selger Jon Christoffersen hos Bil i Nord. Foto: Trond Tomassen, iNord
Annonsørinnhold produsert av iNord

Visste du at det er mulig å abonnere på bil? Joda, det stemmer det!

«Care by Volvo» er Volvos egen abonnementstjeneste, som lar deg velge mellom et abonnement med 36 måneders binding, eller en fleksibel avtale med tre måneders oppsigelse. Det er rett og slett Volvos svar på Netflix.

Av abonnementsbilene med kortest leveringstid, altså de ferdigkonfigurerte, kan du velge mellom helelektriske modeller, eller hybridmodeller. Leveringstiden på de ferdigkonfigurerte bilene i «Care by Volvo» er kun rundt fire uker.

– Mange har den siste tiden opplevd usikkerhet rundt levering av nye biler, og kjøper man ny bil må man ofte belage seg på litt ventetid. Nå ser vi at ventetiden blir kortere og kortere, og spesielt dersom man velger å abonnere på bil, forteller Volvo-selger Jon Christoffersen ved Bil i Nord Tromsø.

Volvo har også ferdig konfiguerte biler på lager, og dersom man velger en av disse, kan bilen leveres om kort tid.

Sjekk de aktuelle kampanjemodellene og hva det koster deg å kjøpe, leie eller abonnere på Volvoen.

foto
Volvo-selger Jon Christoffersen er opptatt av å snakke med kunden og høre deres behov. Først da kan han rådgi hvilket alternativ som er best. Foto: Trond Tomassen, iNord

Fleksibelt bilhold

Spesielt det siste året har elbil blitt mer og mer populært. Samtidig endres måten vi kjøper bil på.

– Mange kunder er vant til å velge mellom kjøp eller leasing – noe man fortsatt kan gjøre. Nå kommer abonnement som enda en mulig «kjøpsform». Måten man eier bil på er dermed blitt enda mer fleksibel, forteller Christoffersen.

Du kan dra nytte av Volvos abonnementstjeneste, også dersom du har bestemt deg for å kjøpe bil.

– Dersom du har kjøpt, eller ønsker å kjøpe bil, kan du inngå korttidsabonnement mens du venter på levering. Da kan du velge pakken med tre måneders oppsigelse, og ha en flott Volvo tilgjengelig, mens du venter på at din egen skal bli klar, sier Christoffersen.

Med det fleksible abonnementet står man også fritt til å bytte bil, dersom man får andre behov, eller rett og slett vil teste en annen modell. Da har man kun de tre månedene oppsigelsestid å forholde seg til.

Mange fordeler med «Care by Volvo»

Abonnement via «Care by Volvo» gir mange fordeler.

- Kostnaden kan være litt høyere enn på et billån, eller på leasing, men når alle fordelene er medregnet så kan abonnement lønne seg for mange, sier Christoffersen.

Abonnementet inkluderer planlagt service og vedlikehold, EU-kontroll, samt en fullverdig kaskoforsikring. Egenandelen for abonnementsbilen er maks 4000 kroner hvis du er ansvarlig for skaden, men kan være lavere avhengig av hendelse.

Bilen er dekket av garanti under hele abonnementsperioden, og du får inkludert døgnåpen veihjelp. Hvis du har en ulykke, opplever havari, eller får flatt dekk, er det bare å trykke på bilens Volvo On Call-knapp for å be om hjelp.

– Dessuten er det ikke noe innskudd på abonnementsbilene. Du betaler ganske enkelt en månedspris - og kun det, legger Christoffersen til.

Lyst på ny elbil? Bil i Nord har Volvo C40 eller XC40 på kampanje.

foto
KORT VENTETID: Tidligere i år var det lang ventetid på nye biler. Volvo har nå en rekke biler på lager i Norge, og ventetiden har gått betydelig ned. Foto: Trond Tomassen, iNord

Få gode råd på Bil i Nord

Enkelte kunder kan føle seg usikre på hva som egentlig er lurest for akkurat dem: abonnement, leasing eller kjøp.

– Det er mange faktorer som spiller inn når man skal ta et valg om bil, og man må finne en eierform som best passer de behovene man har. Vi på Bil i Nord ønsker å være gode rådgivere, og hjelper gjerne kundene våre med å finne det absolutt beste alternativet for dem, sier Christoffersen.

Hvilken kjøpsform som lønner seg for den enkelte avhenger av hvordan man bruker bilen, hvor mye man kjører, og hvor lenge man planlegger å ha bilen.

– Det handler i stor grad om hva man foretrekker selv, men uansett hva man velger, så har vi på Bil i Nord alle muligheter til å tilby et skreddersydd bilhold. Det er bare å ta kontakt – vi er klare for å bistå!

Har du lyst på ny bil? Sjekk Bil i Nords høstkampanje og se selv hva de ulike alternative koster deg.