- Sykkel selger norsk natur

TV-bildene fra Arctic Race of Norway har uten tvil imponert utlendinger.

ARN-ambassadør Thor Hushovd, kommunikasjonssjef i Statskog Trond Gunnar Skillingstad, og ARN-sjef Knut-Eirik Dybdal. Statsskog mener at TV-bildene fra Arctic Race gjør at flere turister kommer til Nord-Norge.   Foto: Rune Dahl

nyheter>>

Norge og sykkelrittet vises til 154 land. Statskog mener det er en stor salgsplakat for Norge.

- Denne idretts- og folkefesten sprer lyst til å utforske vakker nordnorsk natur blant publikum og TV-seere fra store deler av verden, skriver Trond Gunnar Skillingstad fra Statskog i en pressemelding.

- Dette gjør det naturlig for Statskog å være støttespiller, skriver han videre.

Daglig leder i Arctic Race of Norway, Knut Eirik Dybdal, mener også at sykkelrittet er god reklame for Nord-Norge. Han håper flere og flere turister tar turen til Nord-Norge.

- Mye av årsaken til at vi har lykkes med å gjøre Arctic Race til et unikt ritt på toppnivå er nettopp den utrolige reisen som både syklister, publikum og TV-seere får oppleve på veien gjennom vakre Nord-Norge, sier Dybdal.

Statskog er grunneier på vegne av staten og forvalter verdier på en femtedel av Norges fastlandsareal.