Plant, Font

ANNONSØRINNHOLD

placeholder_logo_pm_n

Koser seg med softis og milkshake

Når sola titter fram, stiller folk fra Harstad seg i softis-kø med én gang!

DIPLOM-IS: Hos Blomsø Bakeri og Konditori får du soft-is fra Diplom-Is, som er laget av ekte norsk fløte.

Populær klassiker

Softis er en klassiker om sommeren, og mange vil nok si at det ikke er sommer uten is. Det merker Blomsø Bakeri & Konditori godt.

– Harstadværinger elsker softis. Vi selger årlig softis for nærmere én million, forteller daglig leder Silje Blomsø hos Blomsø Bakeri og Konditori (tidligere Harstadbotn Bakeri og Konditori).

De selger softis året rundt, men at den kalde favoritten smaker ekstra godt om sommeren, det er det ingen tvil om.

– Ellers i året er det mange som ønsker softis sammen med eplekake eller sjokoladekake, eller som dessert til barna. Med én gang når sola titter fram om våren, så kommer også softis-køa, smiler Silje.

En fløyelsmyk softis er god i seg selv, men du kan også «pimpe» den opp og gjøre mye med den. Bare fantasien setter grenser.

SILJE BLOMSØ, DAGLIG LEDER

Softis med god kvalitet

Blomsø Bakeri & Konditori har utsalg to steder: på Bysenteret og i Harstadbotn (Seljestad).

– Softisen vår er fra Diplom-Is og laget av norsk fløte. Hos oss kan du toppe den med valgfritt strøssel eller saus.

Av strøssel kan du velge blant klassikerne sjokolade, daim, krokan, oreo, søt eller sur jordbær – pluss litt til! Karamell og sjokoladesaus smaker også godt.

– En fløyelsmyk softis er god i seg selv, men du kan også «pimpe» den opp og gjøre mye med den. Bare fantasien setter grenser, ler Silje.

FAVORITT-IS: Softis er svært populært blant byens befolkning, forteller Silje Blomsø hos Blomsø Bakeri og Konditori. Du får kjøpt den populære isen enten på Bysenteret eller på Seljestad.

NYT: Sett deg ned og nyt en milkshake eller noe annet godt hos Blomsø Bakeri & Konditori, enten på Bysenteret eller på Seljestad.

Alcoholic beverage, Table, Smile, Bottle

Milkshake for små og store

Bakeriet kan også friste med kalde drikker, som for eksempel en milkshake.

– Da jeg vokste opp var vi mange som drakk «Frozen cappucino». Dette er en gammel klassiker, som vi enda selger mye av. Dette er en milkshake for de voksne, og det er nok mange ungdommers første smak av kaffe, forteller Silje som er tredje generasjons Blomsø på bakeriet.

Milkshake kan drikkes alene, eller sammen med en baguette til lunsjen.

– Våre gjester er alt fra barnefamilier, eldre mennesker og til folk som spiser lunsjen hos oss.

Ny kake på trendtoppen

De siste årene har bakeriet solgt mye donuts, men den siste tiden er det et annet søtt produkt som har overtatt tronen.

– Vi baker noen nydelige, myke og tykke cookies. De går godt til softis eller alene. Vi har ikke markedsført dem i det hele tatt, men det har virkelig gått via jungeltelegrafen, forteller Silje og viser fram utvalget.

Her kan du få cookies med sjokolade, brownie, red velvet, raspberry cheesecake og mange andre smaker.

Om våren og sommeren merker de også større etterspørsel etter den klassiske kremkaken.

– Kremkaken er veldig god om sommeren, spesielt om den er pyntet med gode og friske bær.

POPULÆR: Myke, tykke cookies er frister mange Harstad-folk.

Baked goods, Food, Ingredient, Recipe, Cuisine, Dish

HVETEBAKST: Hos Blomsø Bakeri & Konditori får du kjøpt ferske bakevarer hver dag.

Baked goods, Food, Ingredient, Flower, Recipe, Cuisine, Dish

Blomsø Bakeri & Konditori

  • Lokalt eid bakeri som ble etablert i 1958
  • Het tidligere Harstadbotn Bakeri og Konditori, og avdelingen på Bysenteret het Kremtoppen.
  • Holder til på Bysenteret og i Harstadbotn
  • Bakeriet er en familiebedrift, og i dag arbeider også 4. generasjon her
  • Håndverksbakeri
  • Her får du nystekte, ferske bakervarer hver dag, hele dagen
  • Kaker eller lunsjmat kan bestilles på telefon 770 64 309 eller på www.blomsobakeri.no
  • Nyt kaffen og maten på stedet, eller ta med deg hjem.

Om artiklene fra iNord

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av iNord som er en del av mediehusets annonseavdeling.

Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Annonsørinnholdet fra iNord merkes tydelig, så leseren kan oppfatte at innholdet er betalt for og produsert i samarbeid med en annonsør.

© Copyright Harstad Tidende

placeholder_logo_pm_n_disc