ANNONSØRINNHOLD

Azure, Font

Bruk byen din – handle i Harstad, og vinn en elektrisk Volvo og andre flotte premier

Med over 50 butikker på laget er Harstad Tidende, Bil i Nord, Polar Kraft og Sparebank 68° Nord godt i gang kampanjen «Handle i Harstad. – Det er viktigere enn noen gang å handle lokalt, sier denne gjengen.

Attraktiv by

Kampanjen Handle i Harstad ønsker å støtte opp om lokale butikker i Harstad, og vise hvor viktig det er å handle lokalt.

– Vi tok initiativ til denne kampanjen fordi vi ønsker å jobbe for en attraktiv by som syder av liv. Lokale butikker er utrolig viktig for at vi skal ha en levende by, sier markedsdirektør Ramona Hegrenes i Harstad Tidende.

Kampanjen ledes av HT Media, markedsavdelingen i Harstad Tidende, i samarbeid med de stolte sponsorene Bil i Nord Harstad, Sparebank 68° Nord og Polar Kraft.

Vinn en Volvo XC40 i ett år

Dette er første gangen Bil i Nord Harstad er med som en av hovedsponsorene på «Handle i Harstad»-kampanjen:

– Først og fremst synes jeg det er veldig gøy å få være med på «Handle i Harstad», sier daglig leder i Bil i Nord Harstad, Petter Jørgensen.

– Som en lokal næringslivsaktør selv, ønsker vi selvsagt å være med på å fremme det lokale næringslivet, og oppfordre til å handle lokalt.

Bil i Nord Harstad har en helt spesiell rolle i kampanjen, ettersom det er de som leverer hovedpremien: Ett års fri bruk av en elektrisk Volvo XC40!

LOKAL PATRIOT: Bil i Nord Harstad leverer den gjeveste premien i Handle i Harstad-kampanjen: Ett års fri bruk av en elektrisk Volvo XC40, forteller daglig leder Petter Jørgensen.

Motor vehicle, Automotive design, Car, Smile, Hood

UTVIKLING: Når du handler lokalt, er du også med på å støtte arbeidsplasser i Harstad og en utvikling av byen. Tommy Myrland i Polar Kraft, Frank Kulseng i Sparebank 68° Nord og Ramona Hegrenes i HT Media oppfordrer alle harstadværinger om å handle lokalt.

Motor vehicle, Water, Trousers, Sky, White, Smile, Plant, Lake, Gesture, Travel

PASSER PERFEKT: Volvo XC40 passer perfekt til våre forhold her i Harstad, sier Bil i Nord-selger Tom Erik B. Hagen.

– Harstad er en god by å leve i

Bil i Nord-selger Tom Erik B. Hagen gleder seg til å se den elektriske Volvo XC40 kjøre rundt med Handle i Harstad-logoen på.

– Dette er en kjempeartig premie å få levere ut! En XC40 passer veldig godt i Harstad – det er en høyreist SUV med god bakkeklaring, som er godt tilpasset nordnorske forhold. I tillegg er det en kompakt bil, som allikevel har god plass. Den er lettkjørt og urban, forteller Hagen.

Bil i Nord-leder Petter Jørgensen opplever Harstad som en by fylt av positive næringsvirksomheter.

– Vi har masse flotte butikker, kafeer, kaffebarer og restauranter, som for eksemepl Vakre Vene og Essencia. Alle med på å gjøre Harstad til en god by å leve i.

Som småbarnsfar setter han også stor pris på de fine lekeplassene som finnes i sentrum, i tillegg til sykkelparken.

Jørgensen er født og oppvokst i Harstad, og har mange positive opplevelser av handling i Harstad.

– Fra jeg var liten husker jeg veldig godt en lekebutikk i sentrum, som jeg likte å være innom. I tillegg er Parabolflua en sånn butikk som liksom alltid har vært der!

Ønsker å utvikle byen

Kraftleverandøren Polar Kraft var ikke i tvil da de fikk spørsmål om å være med på kampanjen.

– Kampanjen står for det vi selv står for, og det ligger i DNA-et vårt. Vi er et lokalt, nordnorsk kraftselskap og vi er helt avhengig av den lokale handelen. Vi ønsker å beholde pengene i landsdelen og vi er usedvanlig opptatt av å bygge bærekraftige samfunn, sier Tommy Myrland i Polar Kraft.

Myrland er født og oppvokst i Harstad, og omtaler seg som en ekte bypatriot.

– Definitivt. Jeg har kjøpt bolig her i byen, handler lokalt og heier på selskaper som Vakre Vene. Den historien og det de har fått til, er nydelig. Jeg er stolt over å være fra Harstad, sier lederen for bedriftsmarkedet i Polar Kraft.

Han mener det er viktig å backe hverandre opp.

– Vi handler hos andre lokale aktører, for vi ønsker å bygge opp noe sammen. Vi må selvfølgelig være konkurransedyktig og levere samme vilkår og gode produkter. Men når det er på plass, så må vi prioritere å handle lokalt.

Med 80.000 kunder fordelt på privat og bedrift er Polar Kraft opptatt av å gi tilbake til samfunnet.

– Vi har nordnorske eiere, og bidrar med vårt overskudd til idrett og kultur i vårt område.

STØTTER: Tommy Myrland i Polar Kraft ønsker å støtte og bygge opp andre lokale aktører.

ENKELT: For å være med på kampanjen må du skanne en QR-kode i butikk, sier markedsdirektør Ramona Hegrenes i HT Media.

Vision care, Motor vehicle, Automotive design, Face, Smile, Outerwear, Car, Textile, Sleeve, Eyewear

Mange premier

Når du handler lokalt, er du også med på å støtte arbeidsplasser i Harstad og en utvikling av byen. Det er over 50 butikker i Harstad som er med på kampanjen.

– Det er mulig å vinne en rekke premier, i tillegg til hovedpremien som er ett års fri bruk av en elektrisk Volvo XC40. Alt du trenger for å gjøre for å være med, er å skanne en QR-kode i butikk når du handler, sier Hegrenes i HT Media.

Her er butikkene som er med på Handle i Harstad:

2 Wear

Anemone

Apotek 1 Bysenteret

Auto Nord AS

Big Horn Steakhouse

Bil i Nord Harstad

Bilxtra Harstad

Blomsø Bysenteret

Bysenteret

Family Sports Club

Fargerike Harstad

FreeQuent

Garn og sånt

Hageland Nathanielsen

HJEMME HOS OSS

Hjemmekjær Harstad

Hokland Marina

Huldra Tatovering

HT Media

Høyer Harstad

Inglot

Joker Bysenteret

Life Harstad

Mat av Vahl

Medilux

Nikita Bysenteret

O’Learys

Parabolflua

Polar Kraft

Pibo Optik

REBEL

Selja Klær

Skafferiet Gourmet

Sparebanken 68 Nord

Specsavers Harstad

Stjernerom

Teknisk Bureau Harstad

Thon Hotel Harstad

Tornerose

Triumph

Urmaker Herulf K. Mathisen

Vakre Vene

Verftet

Wagner

ANNONSØRINNHOLD

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av iNord, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

Informasjon om bruk av personopplysninger og informasjonskapsler.

© Copyright HT Media