Stort trekningsshow – se hvem som vant!

Da det store trekningsshowet for kampanjen Handle i Harstad gikk av stabelen tirsdag 31. mai, skinte vinneren om kapp med sola.

Annonsørinnhold produsert av Eksternt byrå

Handle i Harstad er en handels- og holdningskampanje for å støtte opp om lokale butikker i Harstad.

Kampanjen ledes av Emil Veimoen i HT Media, i samarbeid de stolte sponsorene Sulland Harstad, Sparebank 68° Nord, PolarKraft og Nordic Gruppen.

Grill og god stemning

I løpet av det siste året har Harstadværinger registrert flere tusen besøk i de mange butikkene som er deltakere i kampanjen Handle i Harstad.

Av alle kundene ble det valgt ut 50 tilfeldige personer som fikk invitasjon til det store trekningsshowet og mulighet til å stikke av med hovedpremien: ett års fri bruk av en Volkswagen ID.4.

Det var mange spente deltakere som hadde møtt opp utenfor Sulland Harstad denne solrike ettermiddagen. Daglig leder Frank Edqvist og selger Stine Sannes stod ved grillen og serverte pølser til de fremmøtte.

– Handle i Harstad er et kjempeflott konsept som fremmer det vi også er opptatte av, nemlig stadig vekst i Harstad. Derfor har vi valgt for andre år på rad å levere hovedpremien i konkurransen, en Volkswagen ID.4, sier daglig leder Frank Edqvist.

Frank Edqvist og Stine Sannes serverte pølser i strålende solskinn til de spente deltakerne i trekningen om hovedpremien.

Benytt i dag det du vil ha i morgen

Hver av deltakerne fikk en pingpong-ball med sitt nummer lagt i en stor glassbolle, og en gavepose fra Scanmark som står for dekoren av gull-bilen.

Fra scenen fortalte en engasjert Emil Veimoen om at Handle i Harstad har som mål å bevisstgjøre oss på hvor vi legger igjen pengene våre og hvilke positive ringvirkninger det har for vårt lokalsamfunn.

– Vi må benytte i dag de tilbudene vi vil ha også i morgen, og det har dere gjort, dere har handlet i Harstad! Dere har møtt mennesker, fått god service, blitt sett og dere har tilført noe til byen. Det er både vi i HT Media, samarbeidspartnerne, og alle butikkene som er med på kampanjen takknemlige for, sier Emil.

Ramona Hegrenes og Emil Veimoen registrerte finalistene og delte ut gaveposer fra Scanmark.

Gullbilen trillet inn i lokalet til stor jubel fra publikum og bilselger Ulrik Langseth Bakke kunne fortelle litt mer om hovedpremien:

– Dette er en sporty SUV familiebil med to elektriske motorer, som sørger for gode kjøreegenskaper nesten uansett føreforhold. Med god fremkommelighet, lite støy, stort bagasjerom, og en rekkevidde på XX km kan du trygt ta med deg hele familien på langtur, sier Ulrik.

Ulrik Langseth Bakke, bilselger hos Sulland Harstad, presenterte hovedpremien.

Så var det endelig klart for den store trekningen alle har ventet på og politiet var til stede for å sørge for at alt gikk riktig for seg.

Lovens lange arm trakk ball nummer 16 opp av bollen og vinneren var kåret: Ellen Bendiksen har vunnet fri bruk av en Volkswagen ID.4 for ett år!

Ellen Bendiksen er vinner av hovedpremien i kampanjen Handle i Harstad.

Ellen er vinneren!

Til stor applaus og jubel kom en svært glad og lettere sjokkert vinner opp på podiet:

– Jeg kan nesten ikke tro det, tusen takk! Jeg har jo ikke vunnet noe siden jeg vant en klokkestreng på tombola som barn, så dette er heftige saker. Jeg støtter med glede opp om alt som er i sentrum og var blant de 50 utvalgte i fjor også, men hadde aldri trodd at jeg faktisk skulle vinne, sier Ellen.

Ellen kan nyte fri bruk av en Volkswagen ID.4 i et helt år.

Bendiksen både bor og jobber i byen, her driver hun butikken Hjemme hos oss sammen med sin bror. Hjemme hos oss er selvsagt en av deltaker-butikkene i kampanjen, faktisk har Ellen vært en så stor ambassadør for å handle lokalt at Emil går så langt som å kalle henne dronninga av Handle i Harstad:

– Gratulerer så mye til Ellen Bendiksen, en virkelig verdig vinner! Til slutt vil jeg bare takke alle som har handlet lokalt, fortsett med det, oppfordrer Emil.