Polar Kraft er strømselskapet med solid nordnorsk fotfeste med kontor i Bodø, Fauske, Svolvær, Sortland, Myre, Ballangen, Narvik, og selvfølgelig Harstad.
Tilstedeværelse lokalt er selve fundamentet i bedriften, så det er ingen tilfeldighet at kontorene er midt i sentrum.
Vil gi noe tilbake
I 2020 etablerte Polar Kraft seg i nye lokaler midt i Harstad sentrum på bakkeplan, tett på folk. Her er alle velkomne innom for en kaffe, låne wifi, eller bare ta en pause fra gata.
Lokalene har også huset ulike arrangementer, som for eksempel Festspillene i Nord-Norge, Kulturnatt, Mat av Vahl og idrettslag.
For markedssjef i Polar Kraft Elin Westvik er det naturlig å bidra til lokal handel:
– Vi lever her, vi jobber her, da er det også naturlig å bidra her. Gjennom året gjør vi flere aktiviteter sammen med lokalt næringsliv, som kampanjen Handle i Harstad. Polar Kraft er et selskap som handler lokalt og vi vil oppfordre alle andre til å gjøre det samme, for på den måten kan byen vår vokse, sier Elin Westvik.
Lokal tilhørighet er innarbeidet i bedriftskulturen og de ansatte oppmuntres til å bidra lokalt innenfor sine interessefelt. Polar Kraft består av aktive mennesker som du gjerne kan treffe i skiløypa, som fotballtrener, på konsert eller i 17. mai-toget. Sammen er vi sterkere.
Nyheter
Hos Polar Kraft jobbes det stadig med nye forretningsideer som skal gjøre det bedre for miljøet og kundene.
Den nye appen som lanseres til høsten er et resultat av dette.
– Vi ønsker å være mer enn en strømregning. Den nye appen skal hjelpe deg å ha kontroll over eget strømforbruk og bidra til en bærekraftig hverdag, sier bedriftsrådgiver Astrid Maria Birkeland.
Polar Kraft tilbyr også markedets beste elbilladere og varmepumper med montering av lokale leverandører. Du velger selv om du vil betale alt på en gang eller nedbetale avdrag over strømregningen, helt rentefritt!
God service lokalt
Det å være fysisk til stede i byen gjør det lett for kundene å komme innom med smått og stort. I april i år vant Polar Kraft kundeservice-konkurransen over alle strømselskap i Norge.
Tendensen er at selskapene med lokalkontorer er generelt best likt. Hos Polar Kraft kommer alltid kunden først, og når det er høy trafikk er alle påkoblet telefonkøen for å kunne gi kundene rask hjelp.
– Personlig service er viktig, derfor tar vi oss god tid til hver enkelt og forsøker alltid å løse saken i første ledd. Vi er stolte over resultatet av undersøkelsen, det er et bevis på at vi gjør noe rett, sier Britt-Jorun Skoglund.
Du kan snakke med Polar Kraft enten ved å komme innom kontorene i byen, eller digitalt på telefon, e-post, chat, og Messenger. Tilgjengelig der du er, med kort svartid uansett kanal.