HT Media

GÅR SAMMEN: En samlet handelsstand går sammen for en ny runde Handle i Harstad, med HT Media i spissen. Her representert med Leif-Magne Klæboe (Galant), Knut Bendiksen (Hjemme hos oss), Emil Veimoen (HT Media), Renathe Opsahl (Freequent) og Espen Saue (Parabolflua). 

Handle i Harstad ruller videre

Det skal fortsatt lønne seg å velge å handle lokalt. Et enormt utvalg forretninger er med på den andre utgaven av Handle i Harstad.

- Vi vil at folk skal handle i Harstad. Om harstadværingene handler i Harstad skal de være trygge på at verdiene forblir i byen, og at pengene ikke sendes sørover. Det er en fordel for oss alle sammen, sier Leif-Magne Klæboe.

Han driver klesbutikken Galant, og er en av mange butikker som er med på den lokale holdnings- og handelskampanjen Handle i Harstad. Det er HT Media som står bak kampanjen, sammen med samarbeidspartnerne og sponsorene Sulland i Harstad, PolarKraft, Nordic Gruppen og Sparebank 68° Nord

Ved å registrere sine butikkbesøk kan byens kunder være med i trekninga av flotte premier gjennom hele året. Til våren avholdes den store hovedtrekninga, der absolutt alle som har registrert sitt butikkbesøk det siste året er med i trekninga av en bil til fri bruk i et helt år.

Bilen er en Volkswagen ID.4, levert av Sulland i Harstad.


Kan vinne flere premier

Også Bysenter-butikkene er med. Renathe Opsahl på Freequent gleder seg over en ny runde med Handle i Harstad.

- Kampanjen er med på å bevare kundenes tilknytning til sentrum, sier hun.

- Ja, for selv om det går bra med butikkene i sentrum, er det alltid kapasitet til enda mer, stemmer Leif-Magne Klæboe i.

SOLID GULROT: Renathe Opsahl på Freequent ser at muligheten til å vinne flotte premier virker forlokkende på mange kunder. 

 

Renathe Opsahl og de andre butikkansatte i Handle i Harstad står klare til å hjelpe alle kundene som trenger en liten innføring i hvordan de registrerer butikkbesøket sitt.

- Vi kommer i prat med kundene, og vi merker at de synes det er artig å være med på dette og ha sjansen til å vinne premier, sier hun.

For i tillegg til hovedpremien, deles det ut premier fra alle butikkene i flere deltrekninger gjennom året. Første deltrekning er allerede i august, så her har byens kunder sjansen til å få ekstra mye ut av sommerhandelen.


Mange vil handle lokalt

Handle i Harstad går inn i sitt andre år nå. Kampanjen ble lansert for første gang kort tid etter at Norge gikk inn i sin første pandemi-nedstenging. Med det fulgte også et nasjonalt fokus på å handle lokalt og støtte små bedrifter som fikk ekstra vanskelige kår under pandemien.

LOKALT FOKUS: Stadig flere kunder har et bevisst forhold til å handle lokalt, sier Leif-Magne Klæboe. 

 

- Det har vært mer snakk om å handle lokalt det siste året enn de foregående 30, og det er ikke annet enn positivt. Vi merker at kundene er mer bevisste på å handle lokalt og bruke pengene sine der de selv bor, sier Leif-Magne Klæboe.


Derfor er Handle i Harstad viktig

Det er flere grunner til at HT Media har tatt initiativ til den lokale holdnings- og handelskampanjen Handle i Harstad.

LOKAL SATSNING: Emil Veimoen i HT Media står bak Handle i Harstad-kampanjen. 

- Vi gjør ikke dette bare for å møte konkurransen fra nettbutikker eller for å være grei og støtte naboen som driver butikk. Vi gjør dette for å sikre lokalt mangfold, sikre lokal kunnskap, skape bolyst og – ikke minst – skape lokalt engasjement, sier kampanjeansvarlig Emil Veimoen i HT Media, og fortsetter:

- Ved å handle lokalt sikrer man seg at vi har en butikk i byen som vet hvilken spinner som fungerer i Skoddebergvannet, noen som vet hvordan skoen passer før du kjøper den, du kan få hjelp på dagen når noe går i stykker og ikke minst kan du se noen i øynene, møte et smil og få personlig service, sier Emil Veimoen.


SLIK DELTAR DU I HANDLE I HARSTAD

  • Last ned appen «Handle lokalt»
    (Dersom du allerede har lastet den ned og brukt den tidligere, trenger du ikke laste den ned på nytt)
  • Registrer deg som bruker og velg riktig by som deltakersted
  • Scan QR-koden hver gang du er i en Handle i Harstad-butikk.
  • Følg med i Harstad Tidende for oversikt over når deltrekningene foregår. Alle vinnere blir kontaktet.

Kampanjen er ikke kjøpsbetinget

Du kan også delta ved å fylle ut kupong når du besøker en kampanjebutikk. Spør etter kupongen i kassa.

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Harstad Tidendes redaksjon, men av Harstad Tidendes markedsavdeling.

Harstad Tidende er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på ht.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.