Fjordkraft AS
Gå til

Håndballklubben Landsås inngår samarbeid med Fjordkraft

Til tross for at idretten står mer eller mindre stille har HK Landsås inngått samarbeidsavtale med mobil- og kraftleverandøren Fjordkraft fra neste sesong.

— Situasjonen er vanskelig og vi er takknemlige for å få en ny sponsor på ettidspunkt som dette, sieradministrerende leder Jan Lindgren i HK Landsås.

Har tapt viktige inntekter

Mange norske idrettslag har utfordringer for tiden, etter at alle treninger og konkurranser er lagt på is på grunn av koronaviruset. Selv

om det nå som smått har begynt å åpne igjen, merker HK Landås absolutt etterdønningene.

— Vi har måtte avlyse Fagmøbler Landsås Cup som er en stor inntektskilde for oss og æringsliveti Harstad regionen. Heldigvis har vi en sunn økonomi som gjør at vi skal klare å «stå han av», sier Ronny Sørensen.

Fredag kunne HK Landsås offentliggjøre den nye samarbeidsavtalen med Fjordkraft. Skjønt signering av samarbeidet ble ikke helt som planlagt.

— Vi skulle gjerne vært samlet og feiret med kake sammen med små og store i klubbene. I stedet ble det et lite møte med styret og meg, selv om det også var trivelig, sier Ronny Sørensen.

— Vi synes det er flott at Fjordkraft engasjerer seg også i de mindre klubbene, og vi ser frem til å være en ambassadør for dem, legger han til.

Stor pågang

HK Landsås melder om stor pågang fra barn og unge som vil bli medlemmer.

— Vi trenger derfor alle midler vi kan få for å gi et tilbud til flest mulig.

— Og vi er glade for å få til samarbeid med en så ambisiøs og veldreven klubb, skyter regionssjef Stig Abelsen i Fjordkraft inn.

 

Sponsor for klubb og konsert

Ronny Sørensen er leder i HK Landsås, og visjonen er «Sammen om stolte prestasjoner». HK Landsås er en klubb for alle, hvor et av våre mål er flest mulig, lengst mulig.

I tillegg til å være en svært veldreven klubb, ar­rangerer HK Landås også Fagmøbler Landsås Cup med en tilhørende konsert kalt «På Scenen»

— For noen år siden satt vi et mål om å bli Nord-Norges kuleste håndballfest hvor vi tok den sosiale biten av arrangementet på alvor og bestemte oss for å arrangere konsert for både deltakere av turneringen og for barn og ungdom i hele regionen. Vi synes det er viktig som klubb å kunne gi tilbake til byen og hele regionen med en unik konsert som er beregnet for barn og unge. Det å få med en av Norges største aktører innen strøm som hovedsponsor av konserten kan vi sammen løfte konserten til nye høyder, og det nye navnet på konserten blir Fjordkraft «På Scenen»

— Er ikke dette et dårlig tidspunkt å inngå samarbeidsavtale på, nå som all aktivitet står mer eller mindre stille?

— Tvert imot, det er nå idrettslagene trenger støtte fra næringslivet. Og dersom alle også bidrar i den nasjonale dugnaden og holder god avstand nå, vil idretten snart blomstre igjen og aktiviteten som klubbene tilbyr vil da bli viktigere enn noensinne. Vi tenker langsiktig når vi nå starter samarbeid med idretten i Troms, og har allerede bidratt med fire sponsorater i Tromsø samt overtrekksklær til 17 andre lag. Nå håper vi bare at klubbene kan være tilbake med sine idrettstilbud og kamper så snart som mulig, sier Abelsen.

— Viktig med like verdier

HK Landsås inngikk ikke samarbeid med den nasjonale kraftleverandør helt uten videre.

— For oss er det viktig at våre samarbeidspartnere har de samme verdiene som oss, og vi tenker oss godt om hvem vi tar inn som sponsorer. Derfor gjorde klubben hjemmeleksa si før de sa ja til en avtale med Fjordkraft.

— Fjordkrafts sterke fokus på miljø og klima var noe av det som ble avgjørende for at vi gikk inn i forhandlinger, og det har vært en veldig god prosess, avslutter Jan Lindgren.

Fjordkraft har delt ut overtrekks drakter til 17 forskjellige lag og foreninger i Troms. Her avbildet PSG futsal i nye overtrekks drakter. 

 

Levedyktige lokalsamfunn

— Hva er grunnen til at Fjordkraft satser akkurat i Troms?

— Vi vet at lokale bidrag er viktig ved valg av strømleverandør. Derfor har vi valgt en helt annen tilnærming enn mange konkurrenter. Vi har valgt å etablere eget regionskontor i Nord-Norge med lokal kundeservice og lokal ledelse, fordi vi har tro på levedyktige lokalsamfunn. Da er mangfold innenfor kultur

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Harstad Tidendes redaksjon, men av Harstad Tidendes markedsavdeling.

Harstad Tidende er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på ht.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.