HT Media
Gå til

STØTTER LOKAL HANDEL: Tom-Gunnar Hansen og Ramona Hegrenes i HT Media ruller nå ut kampanjen Handle i Harstad. 

Nå starter «Handle i Harstad»!

Ved å handle i lokale butikker kan nettopp du bli den heldige vinneren av en bil. Men ingen grunn til å samles i flokk – du har god tid på deg.

- Aldri før har det vel vært viktigere å støtte opp om lokale butikker. Derfor lanserer vi i dag kampanjen «Handle i Harstad», forteller markedsdirektør Ramona Hegrenes og nestleder Tom-Gunnar Hansen i HT Media, og fortsetter:

- Vi har lenge sett at lokale butikker opplever stor konkurranse mot blant annet utenlandske nettbutikker. Det å drive butikk i dag er kjempetøft. Men vil vi ha tilbudene her i morgen, må vi bruke dem i dag.

Kampanjen skal være med på å minne folk på om at de kjøpsvalgene vi tar, er med på å bestemme skjebnen til butikkene vi har å velge i lokalt.

Gjennom å handle hos lokale butikker kan du skaffe deg mange lodd til den store premietrekninga, og til trekningene som vi skal varme opp med underveis. Jo flere ganger du handler, jo flere lodd får du. Gjennom det kommende året skal HT Media avholde flere trekningsshow, med den store finalen om ett år. Da står nemlig den gjeveste premien på spill: Et helt års forbruk av elbilen Skoda CITIGOe iV, levert av Sulland Harstad.


Scan QR-kode i butikk

Man deltar i konkurransen ved å scanne QR-koder i butikkene med appen «Handle lokalt». Man kan scanne hver butikk-kode én gang per dag. Konkurransen er ikke kjøpsbetinget, og QR-kodene vil være tilgjengelig i alle deltakerbutikkene gjennom hele åpningstiden.

Dersom man ikke kan eller ønsker å bruke appen, kan man også registrere kjøp ved å fylle ut kuponger i hver enkelt butikk. Alle loddene, både fra QR-koder og kupong, teller likt under treknings-showene.

Dersom en velger å handle på nett lokalt, vil en få levert en QR-kode sammen med varene. Man trenger altså ikke oppsøke butikken for å få tilgang til koden.


Første trekning i juni

Startskuddet for handelskampanjen går lørdag 2. mai. Fra og med denne datoen kan du scanne QR-koder i deltakerbutikkene. Alle som har registrert QR-koder eller fylt ut kuponger innen 15. juni er med på den første deltrekninga, som finner sted torsdag 18. juni på ht.no. Her kan man vinne flotte premier fra alle butikkene som er med på Handle i Harstad. I løpet av det kommende året arrangerer HT Media totalt tre deltrekninger, og avslutter med hovedtrekninga – med elbilen som premie – om ett år.



Slik deltar du:

Kupong:

  • Oppsøk en av kampanjebutikkene og be om å få en kupong.
  • Fyll ut kupongen med navn og telefonnummer (husk å skrive tydelig, sånn at vi vet hvem vi skal kontakte om du vinner).
  • Lever ferdig utfylt kupong i kassa.

Mobil:

  • Last ned appen «Handle lokalt»
  • Legg inn navn og telefonnummer
  • Velg Harstad som din by
  • Trykk på QR-leser-symbolet nede i høyre hjørne og scan QR-koden i butikk eller på din netthandel-kvittering

I appen kan du se hvilke butikker som er med og som du dermed kan scanne QR-koden i når du handler der neste gang. I tillegg er alle markert på kart, slik at det er ekstra lett å finne frem.


Stor interesse

Etter at kampanjen ble presentert, har det kommet mange spørsmål fra kunder om hvilke butikker man kan handle i for å få lodd til trekning av premier - og spesielt bilen. Pibo optikk, Skafferiet, Hjemme hos oss, Hålogaland Kraft, Galant, Hageland, Hjemmekjær, Parabolflua og alle butikkene på Bysenteret er blant butikkene som er med, og jevnlig kommer flere butikker på lista. Følg med i appen for å få en oppdatert oversikt. Oversikter vil også komme ukentlig i Harstad Tidende og på ht.no.



Husk å følge FHI`s råd når du er ute og handler: Vask hender, hold avstand.


Les også:
- Slik skal vi løfte lokale butikker

 

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Harstad Tidendes redaksjon, men av Harstad Tidendes markedsavdeling.

Harstad Tidende er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på ht.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.