Bil i Nord
Gå til

Tobarnsmor og UNN-lege Kathrine fant drømmebilen

Anestesilegen Kathrine Nergaard Aas hentet i november i fjor ut sin nye XC60 Plug-in hybrid. Det var ikke tilfeldig. Den er perfekt til familiehverdagen.

Med to barn og en aktiv hverdag er det viktig å ha en bil som har god nok plass, og som kommer seg frem på nordnorsk vinterføre.

– Både jeg og barna er veldig glad i å gå på toppturer på vinterstid. Da jeg skulle kjøpe ny bil var det viktig for meg å ha en bil som kommer seg frem så og si over alt. Med skiboks på taket, og et romslig bagasjerom, får vi med oss alt av ski og utstyr, sier Nergaard Aas.

AKTIV HVERDAG: I en aktiv familiehverdag er det fint å ha en bil med god plass. 

 

Les også: Volvo XC60 ble kåret til årets bil i 2018.

Nergaard Aas forteller at hun enten sykler eller går på ski, når hun skal til og fra jobb.

– Jeg prøver å være miljøvennlig. Som regel blir bilen brukt når barna skal fraktes til og fra trening, eller når vi skal på tur, forteller hun videre.

Kjenner seg igjen i 113-serien

I sin jobb som anestesilege på UNN, jobber hun både inne på anestesi-avdelingen, men hun er også med ut på oppdrag i luftambulansen. Flere av hennes kollegaer er med i NRK-serien 113, som har opplevd stor suksess.

– Jeg føler serien viser godt frem hele behandlingskjeden fra pasienten er hjemme, til pasienten er på sykehuset. Serien får også frem hvor mange personer som er involvert i en akuttbehandling. Det er også flott at befolkningen får et så godt innblikk i hvordan helsevesenet jobber, sier Nergaard Aas.

Selv er hun ikke med i 113-serien, men forteller at serien skildrer arbeidshverdagen godt.

– Hver dag er ulik. I luftambulansen er det bestandig med én pilot, én lege og én redningsmann uavhengig av oppdrag. Vi vet aldri hva neste oppdrag er. Jeg er glad i jobben min, og føler meg privilegert som sammen med gode kollegaer treffer pasienter i mange forskjellige situasjoner, forteller hun videre.

Varmer opp bilen via app på telefonen

Alle som har en Volvo har muligheten til å laste ned appen Volvo On Call på sin smarttelefon.

Én av funksjonene er at man kan skru på varmen i bilen via appen. Nergaard Aas forteller at den funksjonen er mye i bruk.

– Det at jeg kan varme opp bilen via en app, synes jeg er veldig enkelt. Vi bor i en landsdel med mye vær og vind, og lange vintere. Nå som det er veldig kaldt ute, er det utrolig kjekt å kunne varme opp bilen før den skal brukes, sier Nergaard Aas.

VOLVO ON CALL: Kun ved hjelp av et tastetrykk kan Kathrine sette på varmen i bilen. Nå i vinterkulda er det en funskjon som brukes ofte, forteller hun.  

 

Volvo On Call er en integrert hjelpetjeneste og en banebrytende mobilapp som setter seg i kontinuerlig kontakt med din Volvo, skriver Volvo på sin hjemmeside. Daglig leder på Bil i Nord sin avdeling i Tromsø, Kenneth Evjen forteller om gode tilbakemeldinger fra forbrukerne.

– Via Volvo on Call kan man innhente mye info om bilen, låse bilen og skru på varmen i bilen før kjøring. App’en har vært en stor suksess etter den ble lansert, og vi vet at den brukes av forbrukeren, forteller Evjen.

Slik fungerer Volvo on Call: Les mer her.

Fikk hjelp til å finne riktig bil

Nergaard Aas innrømmer at hun ikke er den som kan mest om bil, derfor var det viktig å få god nok hjelp og informasjon når hun skulle kjøpe ny bil.

– For meg var det uvurderlig med god hjelp og info. Hos Bil i Nord ble jeg møtt av hyggelige ansatte. Jeg fikk prøvekjøre bilen med selger, og hjelp til å plukke ut riktig bil ut i fra mine behov, sier Nergård Aas.

Blant annet var en sikker bil et av kriteriene hun la størst vekt på. Volvo XC60 er en av de sikreste bilene som noen gang er laget, og har vunnet flere uavhengige sikkerhetstester.

TESTVINNER: Volvo XC60 har vunnet flere uavhengige sikkerhetstester. 

For mange som ikke har god nok kjennskap til biler er det viktig at forhandleren kommer med gode råd.

– Veldig mange har ikke god nok oversikt over biler. Da er det viktig at vi som forhandler lytter til kunden og kundens behov for å finne riktig bil. Selgerne våre kan produktet godt, og med god oppfølgning i ettertid ønsker vi at kunden skal føle at de har gjort et riktig valg, forteller Evjen.

Volvo har Norges mest fornøyd kunder: Les mer her.

Populær bil

Nye Volvo XC60 ble kåret til årets bil i 2018. Den mellomstore crossover SUV’en med mye utstyr og teknologi er med på å knytte deg og bilen din til omverden.

Daglig leder på Bil i Nord Tromsø, Kenneth Evjen, kan fortelle om en populær bil.

– Nye XC60 ble lansert i mars i fjor, og har siden lansering vært en stor salgssuksess. Volvo var det mest solgte bilmerket flere plasser i Nord-Norge i fjor, og XC60 var én av de mest solgte modellen hos Bil i Nord, forteller Evjen.

Volvo troner på topp flere plasser i Nord-Norge: Les hvor her!

Bil i Nord er Nord-Norges største privateide bilforhandler, og har avdelinger i Tromsø, Finnsnes, Harstad, Sortland, Leknes, Svolvær, Bodø, Mo i Rana og Mosjøen.

Ønsker du å prøvekjøre en Volvo XC60? Sjekk Bil i Nords vinterkampanje.




Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Harstad Tidendes redaksjon, men av Harstad Tidendes markedsavdeling.

Harstad Tidende er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på ht.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.