Her skulle det tilrettelegges for gående og syklende:

1. Ruggevikvegen – Breivikeng

2. Dvergfuruvegen

3. Mølnholtet

4. Heia, Natthusvegen, Vinsjevegen med flere

5. Steinvegen – Grønnebakkan

6. Gangsåsvegen

7. Rødbergvegen

8. Gamle Stangnesveg

9. Kongsvegen

10. Landsåsvegen

11. Fagerlivegen

12. St. Olavs gate

13. Skarvegen

14. Skogvegen

15. Samasjøen, Tordenskjolds gate

16. Bergsbakken, Stalheimvegen, Gamle Rideveg

17. Breiviksvingen-Kanebogen

18. Kanebogen – Byskillet

19. Byskillet – Hvedings gate

20. Sverres gt – Hagebyvegen

21. Harstadbotn v/Båtbygger Danielsens veg

22. Hagebyveien – Stalheimvegen

23. Åsegarden – Tennvassåsen

24. Hagebyveien

25. Samamoa – Bergsodden

26. Kongsvegen - Mercurvegen

Les også: Dette får vi for 2,5 milliarder hvis kommunestyret i dag vedtar å øke finansieringen med 900 millioner kroner

Rundkjøringer

1. Breivika

2. Medkila

3. Kanebogen

4. Harstadbotn

5. Rema/Coop Obs!

6. Margrethe Jørgensens vei

7. Sama

Hovedmålene for Harstadpakken

Harstad sentrum skal i fremtiden ha et transportsystem som gir et godt bomiljø og gjør det trivelig å gå, sykle eller oppholde seg i sentrum. Innfartsåren fra sør skal i fremtiden ha et transportsystem som binder sammen bebyggelse og virksomheter på langs og på tvers på en god måte for alle trafikanter.

Gående og syklende

Et sammenhengende gang- og sykkelvegnett skal gjøre det mulig å gå eller sykle gjennom Harstad på en trygg måte.

Avlastningstunnel

En tunnel gjennom Harstadåsen, fra Sama til Seljestad, vil avlaste og redusere gjennomgangstrafikken i sentrum, samtidig som den vil binde nordsiden og sørsiden i byen tetter sammen.

Kollektivtrafikk

Et godt og pålitelig busstilbud skal gjøre det enklere å velge buss fremfor bil.

Vegtrafikk

Trafikken skal flyte godt og sikkert på vegene.