Her skulle det tilrettelegges for gående og syklende:
1. Ruggevikvegen – Breivikeng
2. Dvergfuruvegen
3. Mølnholtet
4. Heia, Natthusvegen, Vinsjevegen med flere
5. Steinvegen – Grønnebakkan
6. Gangsåsvegen
7. Rødbergvegen
8. Gamle Stangnesveg
9. Kongsvegen
10. Landsåsvegen
11. Fagerlivegen
12. St. Olavs gate
13. Skarvegen
14. Skogvegen
15. Samasjøen, Tordenskjolds gate
16. Bergsbakken, Stalheimvegen, Gamle Rideveg
17. Breiviksvingen-Kanebogen
18. Kanebogen – Byskillet
19. Byskillet – Hvedings gate
20. Sverres gt – Hagebyvegen
21. Harstadbotn v/Båtbygger Danielsens veg
22. Hagebyveien – Stalheimvegen
23. Åsegarden – Tennvassåsen
24. Hagebyveien
25. Samamoa – Bergsodden
26. Kongsvegen - Mercurvegen
Rundkjøringer
1. Breivika
2. Medkila
3. Kanebogen
4. Harstadbotn
5. Rema/Coop Obs!
6. Margrethe Jørgensens vei
7. Sama
Hovedmålene for Harstadpakken
Harstad sentrum skal i fremtiden ha et transportsystem som gir et godt bomiljø og gjør det trivelig å gå, sykle eller oppholde seg i sentrum. Innfartsåren fra sør skal i fremtiden ha et transportsystem som binder sammen bebyggelse og virksomheter på langs og på tvers på en god måte for alle trafikanter.
Gående og syklende
Et sammenhengende gang- og sykkelvegnett skal gjøre det mulig å gå eller sykle gjennom Harstad på en trygg måte.
Avlastningstunnel
En tunnel gjennom Harstadåsen, fra Sama til Seljestad, vil avlaste og redusere gjennomgangstrafikken i sentrum, samtidig som den vil binde nordsiden og sørsiden i byen tetter sammen.
Kollektivtrafikk
Et godt og pålitelig busstilbud skal gjøre det enklere å velge buss fremfor bil.
Vegtrafikk
Trafikken skal flyte godt og sikkert på vegene.