Det sier Lisa Skaar Næss i Chili Harstad

– Den kreative og kommunikative kraften i nord er stor. Dette ønsker hodene bak nettverks- og pilotprosjektet i Skallebanken å vise. Drømmekunden kan vinne inntil 250.000 kroner i byråtjenester.

– Vi har tro på at når de beste skallene jobber sammen for deg, da kan magi oppstå, sier prosjektleder Hege Eriksen i Chili Harstad.

Prosjektet gjennomføres i samarbeid med Innovasjon Norge.

– Skallebanken er en ny måte å jobbe på i reklame- og kommunikasjonsbransjen, et nettverk av “skaller” som rommer stor bredde i fag og erfaring, og som virker på tvers av bedriftene de representerer. Pilotprosjektet består av skaller fra Hipp Hurra (Harstad), Deadline Media (Sortland, Bodø), Chili Harstad (Harstad), Fabelfjord (Tromsø), Arc Giraff (Vadsø), Reklamehuset Nord (Hammerfest), Erlikpluss (Gratangen) og Tinkr (Vadsø), står det i meldingen.

Ifølge Eriksen kan prosjektet sørge for at kunden får tilgang på de spesialistene som passer best for akkurat denne kundens oppdrag via ett kontaktpunkt.

Alle bedrifter som trenger en boost kan søke, eller som har et spennende prosjekt de kunne tenke seg å realisere, eller som rett og slett har lyst til å vise frem noe de er skikkelig stolte av.