Ipsos gjennomfører hvert år en undersøkelse om hvilke bedrifter som har best omdømme i befolkningen. NRK er på topp foran Tine og Vinmonopolet.

- Blant bedriftene med høyest andel godt inntrykk finner vi mange av de samme som tidligere år, sier avdelingsleder i Ipsos Public Affairs, Kristin Pran.

-  Det er også i år NRK som har den høyeste andelen (84%) med 1% økning i andelen godt inntrykk. På andreplass i målingen er TINE med 81% godt inntrykk – samme som i fjorårets måling. Plass 3 og 4 gikk til henholdsvis Vinmonopolet og Coop, som scorer høyest på omdømme av dagligvarekjedene.

De ti øverste på omdømmelisten er disse:

  • NRK

  • Tine

  • Vinmonopolet

  • Coop Norge

  • SAS

  • Gjensidige Forsikring

  • Jotun

  • TV2

  • Statoil

  • Bama-Gruppen