Selv om Karlsen er på familieferie i Lisboa i Portugal, har hun fått med seg nyheten om at kundesenteret foreslås nedlagt fra 1. desember.

– Jeg datt litt sammen

– Det var nesten ikke til å tro da jeg leste på ht.no at ledelsen i Telenor Mobil var i Harstad torsdag for å informere om vedtaket som foreslår å legge ned denne avdelingen.

– Jeg har mest lyst til å komme med noen kraftige gloser, men skal nøye meg med å si at dette er bare trist. Og uforståelig.

– Jeg datt nærmest litt i sammen da det gikk opp for meg at denne flotte arbeidsplassen nå antakelig blir lagt ned, sier hun.

Rekruttert dyktige medarbeider

– Dette har over år vært en avdeling som alltid har levert gode resultater, og som har rekruttert en rekke dyktige personer, både til Telenor internt, men i minst like stor grad til andre deler av næringslivet i Harstad.

– Det har også for svært mange unge vært starten på en yrkeskarriere, sier Karlsen.

– Et av de største og beste

Hun var i fremste front på 90-tallet da kampen om etableringen av kundesentrene pågikk, og fikk mye ros for jobben som ble gjort da vedtaket om å etablere kundesenteret i Harstad ble fattet.

– Dette var ikke et «One Woman Show». Vi var flere som dro dette lasset sammen. Men det som var mest gøy var at vi etter hvert utviklet oss til et av de største og beste Telenor-kundesentrene i landet.

Stolte medarbeidere

– Mer enn 150 ansatte leverte over tid topp- resultater og vi klarte å skape medarbeider som var stolte over å jobbe for Telenor. Dette har avdelingen klart å videreføre helt opp til dags dato. Det er derfor det er så trist at så mange dyktig ansatte nå antakelig må slutt i jobben sin, sier Harriet Karlsen.