Varehussjef Arnfinn Lind og resten av medarbeiderne har hatt hektiske dager med omprofilering av butikken, utpakking og plassering av varer. De regner med å måtte ta store deler av helgen i bruk for å bli ferdig til åpningen mandag.

Stor suksess med navneendring

– At vi skifter til Power skyldtes at våre norske eiere testet dette ut med stor suksess først i Danmark og Finland. Nå kommer Sverige og Norge etter for å få det samme konseptet i alle de nordiske landene.

– Det kundene først og fremst vil merke er at man nå garantert vil få samme pris for varene som på nett. Men også at vi får et betydelig større varespekter enn tidligere er jeg sikker på vil falle i god smak hos kundene, sier Lind, som ikke ønsker å røpe noen detaljer rundt hvilke nye typer varesorter som blir å finne i butikken.

15–20 ansatte

– Konseptet blir med andre ord mye enklere for kundene å forholde seg, Nå vet kunden at de får samme pris i butikk som på nett og trenger ikke å la seg forvirre av priser som oppgis på nett, sier Lind.

Han vil i løpet av juni måned styre en butikk med mellom 15–20 ansatte, og vil i løpet av måneden ansette fire nye medarbeidere.

– Dette skjer som følge av det nye konseptet, der det legges mye større vekt på kundeservice og produktkunnskap. Derfor kurses alle medarbeiderne i Power flere ganger i året for å bli bedre kjent med både gamle og nye produkter, sier Lind.

Ekstrem utvikling

Han har selv 37 år i bransjen siden han i 1980 begynte i Serviceringen hos tidligere Arne H. Johansen på Seljestad. Der var han fram til han i 1995 begynte i Expert-kjeden.

– Det har vært en rivende utvikling i bransjen gjennom disse årene. Spesielt innenfor lyd- og bilde segmentet har utviklingen vært ekstrem. Men til tross for denne utviklingen har ikke prisene på disse produktene økt. I dag er det langt billigere å kjøpe en TV, som da fargefjernsynet kom rundt 1970–72 kostet mellom 6–8000 tusen kroner. Nå kan en mye bedre TV kjøpes langt rimeligere, sier Lind.