– Årsaken er nok hard jobbing fra alle de ansatte som står på for at kundene skal trives når de kommer innom her hos oss, sier hun.

Tredje på rad

– Selvsagt er det en fjær i hatten til oss som jobber her, og vi må jo ha gjort noe riktig siden det er tredje året på rad at vi får pris for jobben vi gjør, sier Sivertsen.

Hun mener mye av dette skyldes kundene som handler, og hun vil berømme mannfolk – som er blitt mye flinkere å velge moteklær enn tidligere, sier hun.

Hun legger til at de også måles opp gjennom året på hvordan de jobber i forhold til kundene, og at det hender ledelsen kommer på uanmeldt besøk.

Stor betydning

Sivertsen sier prisen har stor betydning for butikkmedarbeiderne som stadig utvikler seg i positiv retning.

– Vi ser at kundene bruker de butikkene som ligger i sentrum, og ikke bare de store sentrene som ligger utenfor sentrum, sier hun.

– Vi liker å tro at denne prisen ikke bare betyr noe for oss, men også for byen.

Dressmann har bare klær for menn. Ifølge Sivertsen varierer det hvor lang tid menn bruker i butikken før de handler. Noen har bestemt seg før de kommer inn.

– Tidligere var det sort og grått som var fargene menn brukte, men nå er dere flinkere til å velge fine og klare farger, sier hun til slutt.