Etter en meget jevn innspurt tirsdag kveld, endte Maria Sandberg som nummer to i antall stemmer i videokonkurransen #GjørDinGreie arrangert av telefonselskapet Chess. Jenta fra Evenskjer fikk 30280 stemmer, mens Anne Line Gjersem fra Asker endte opp med 30629 stemmer. Det betydde likevel ikke at vinneren var kåret.

- Dette var en gladmelding for meg. Nå kan jeg satse videre på lære meg FMX-kjøring. I neste uke drar jeg til Spania for å lære med om dette, sier Maria til ht.no onsdag ettermiddag.

- I tillegg til å drive med scootertriks vinterstid, så ønsker jeg å kjøre FMX-sykkel og lære meg triksene der utenom scootersesongen, sier 27-åringen fra Evenskjer i Skånland.

Til daglig jobber hun ved Montesorriskolen på Fagernes i Narvik.

- Nå satser jeg på lære mer om motorsykkel og idretten som Ailo Gaup har bedrevet. Jeg har ikke hatt fult så mange brudd i kroppen. Men jeg har fått punktert lungen etter en episode der jeg fikk skuteren over meg, sier Maria.

- På en skal fra en til 10 som topp. Hvor glad var du over svaret du fikk i dag?

- Du kan skrive 15.

Onsdag offentliggjorde nemlig Chess at det er to som vinner sponsorat på 50.000 kroner.

VINNEREN ER VALGT: Vi greide ikke velge bare en vinner av Chess-Sponsoratet på kr 50.000, så vi valgte 2 vinnere og DOBLET premien, skriver selskapet på sine nettsider.

Vinnerne er Anne Line Gjersem og Maria Sandberg.

Sandberg fortalte til ht.no før offentliggjøringen onsdag ettermiddag at stemmesankingen har tatt av fra alle verdens kanter.

- Jeg er sykt spent på hvem som vinner. Jeg har ikke rukket å se over alle meldingene som er kommet inn, sa Sandberg til ht.no onsdag morgen.

Sandberg er motorcross- og snøskuterkjører.

I videoen får du se henne prøve en salto med snøscooteren som ikke går helt som planlagt. Kjøring på vann og andre triks i snøen gjør det tydelig hvorfor Sandberg ble blant favorittene.

Chess-sjef Arve Andreassen sier at vinneren skal levere innhold til Chess og hjelpe selskapet med å styrke merkevaren og skape stopp-effekten i sosiale medier.

- Med andre ord skal vinneren gi oss kreativitet og underholdning i form av bilder, video og tekst som vi kan spre i sosiale kanaler, sier Andreassen.