Champions in white var egentlig en rent personlig historie.

– I utgangspunktet var den basert på personlige erfaringer ettersom jeg har kjempet hardt i musikkbransjen i mange år, sier hun om melodien som handler om å reise seg og aldri gi opp uansett hvor my som går en imot.

– Så passet den perfekt til en promoteringsfilm for det norske kvinnelandslaget i fotball, som skal til VM i Canada til sommeren.

Og dermed ble melodien kjent for et større publikum.

Nytt konsept

Og enda flere kan det bli når hun nå er med i musikkonkurransen The Stream.

– Det er et nytt konsept som foregår via nettet. Folk laster ned og kan stemme på låten, sier hun.

Stemmeperioden er tre måneder lang og 1. mai skal de 100 med flest stemmer få en ny sjanse.

– Topp 100 blir invitert til en showcase – en slags konsert – for de største plateselskapene. De plukker så ut ni artister som blir signert. Så skal de gi ut en singel hver uke på Spotify. Så det er snakk om bra promotering, sier Fagerli, som benytter artistnavnet Aneea.

Spredning

Nå handler det altså først om å oppnå flest strømminger, eller nedlastinger om du vil.

– Jeg har ikke store forhåpninger, men vil promotere låten og vil gjerne ha Harstad Tidendes leserne til å laste ned og dele den. Det gjelder å få den spredt til så mange som mulig, sier Fagerli.

Hør melodien og hjelp Anja her

Det er neppe uheldig at produsenten av melodien vet hva som skal til.

– Frode Langhelle lager musikk for TV2, og det betyr kvalitet. Og foreløpig ser det jo bra ut. Jeg er inne blant de 100 beste med melodien som jeg lastet opp for fire dager siden. Den har allerede over 1100 nedlastinger, sier Fagerli som akter å gjøre litt ekstra med melodien.

– Neste uke laster jeg opp en akustisk versjon slik at jeg får vist en annen side ved meg selv.

Champions in white var i fjor sommer på femte plass på Spotify.

– Det er kanskje en fordel at folk kjenner låten fra før, avslutter Anja Fagerli.