Super-sjåføren ferierer i Lillestrøm, så vi måtte nøye oss med å overbringe dengledelige nyheten over telefon.

Med vinneren påhøyttaler gratulerte daglig leder i Harstad Taxi, Tom Jakobsen, hjertelig.

- Dette var overraskende og gledelig. Nå har jeg stormotivasjon til å jobbe videre og fortsette i samme gate, om ikke enda bedre.Man prøver så godt man kan, noe som tydeligvis har funket, sa Lorentzen lystigover telefon.

Premien er eninnrammet diplom samt hotellopphold for to personer over to dager. ProsjektetFans of Good Service har medarbeidere som denne sommeren reiser rundt i 33forskjellige byer for å finne den personen som fortjener å hedres for sinserviceytelse. I august skal det kåres en endelig vinner av disse 33 vinnerne.

Verdig vinner

Tipset om å hedre Lorentzens gode holdning kom fra HarstadTuristforening. De to medarbeiderne Benedicte Gilroy Bøgh og Simon BehrendsenLien tilbrakte tirsdag formiddag til å snakke med Harstad-folk for å fåbekreftet at Lorentzen er en verdig vinner.

- Vi har gjort en grundig research, og man må være heltsikker før man kårer en slik vinner. Vi har fått masse gode tilbakemeldinger påsjåfør Lorentzen, så vi var ikke i tvil, sier Behrendsen Lien, ansatt ifilmcrewet for Fans of Good Service.

Skiller seg ut

Daglig leder i Harstad Taxi, Tom Jakobsen, er ikke i tvil omat seieren er vel fortjent.

- Lorentzen skiller seg ut. Han er alltid tidlig ute og harofte gode ideer. Man vet at han alltid stiller opp, og hopper med en gang ut avbilen sin når det trengs.

Han understreker atde i Harstad Taxi har mye fokus på det å yte god service, og at de ofte holderservicekurs.

- Jeg vet at dettebetyr mye for Lorentzen. Og ikke minst betyr det mye for Harstad Taxi. Han eren god inspirator for oss alle, sier Jakobsen.

- Taxinæringen er viktig

Ingunn Hofseth, administrerende direktør i HSMAI, erkjempeglad for at seieren gikk til Lorentzen.

- At taxisjåfører yter god service har alt å si for atturister skal få en god opplevelse i Norge. En sur og grinete taxifører kanødelegge et helt norgesopphold.

Hun legger til at detderfor er viktig å hedre de som gjør det lille ekstra for at kundene skal føleseg tilfreds.

- Vi bor i et høykostland, og ønsker mer turisme. For åkunne forsvare de høye prisene våre, må vi være ekstra vennlige. Dette harLorentzen oppfylt.

VINNEREN: Servicehelten Jan-Rune Lorentzen, som for tiden ferierer i Lillestrøm, er evig takknemlig for å få en slik pris. Nå har jeg stor motivasjon til å jobbe videre og fortsette i samme gate, om ikke enda bedre, sier han. Foto: Privat