Etter klokken 14 kom Telenor med denne meldingen om feilen som har rammet kunder over hele landet mandag.

- Feilen som rammet mobilnett vårt i dag er rettet. Trafikken går nå som normalt. Feilen oppstod rundt klokken 11:15 mandag formiddag og førte til at om lag en tredjedel av anropene i mobilnettet feilet. Telenors driftsmiljø har siden feilen oppstod jobbet på spreng med å feilsøke og feilrette. Vi beklager de problemene denne feilen har medført for våre kunder. Ta gjerne en omstart av telefonen.

Alle øvrige tjenester som fast telefon, fast bredbånd og mobilt internett inkludert tale over 4G skal ha fungert som normalt.

Opprinnelig sak:

Telenor-kunder over hele landet opplever feil med mobilnettet. Harstad Tidende har fått tips fra kunder som ikke får til å ringe eller motta samtaler.

- Vi undersøker saken, opplyser Telenor. De vil komme tilbake med informasjon innen 12.30, opplyser Telenor på sin Facebook-side.

Enkelte sier der at de også har problemer med fasttelefonen.

Her på kontoret i Harstad Tidende får enkelt ringt inn og ut, mens andre opplever feilen som Telenor nå prøver å rette opp.